60 WordPress tips – deel 4

25 March 2013 | Managed WordPress

60 WordPress tips

60 WordPress tips

Hierbij alweer het vierde en laatste deel uit de serie “60 WordPress tips”. Deze keer gaan de tips over: veiligheid, vormgeving, gebruikersinteractie en marketing.

De tips zijn kort en bondig en geven je eenvoudig dingen om uit te voeren of over na te denken.

Veel succes!

Oh, en voor het gemak de links naar de eerdere artikelen uit deze reeks:  Deel 1, Deel 2 en Deel 3.

 

45. Je kan vanaf WordPress 3.5 meerdere afbeeldingen in een keer invoegen in je posts/pagina’s.

46. Een website is als een woning. Voorkom inbraak! Gebruik wachtwoorden die niet zomaar te raden zijn.

47. Bezig met WordPress configuratie? Denk er aan dat zowel WordPress als thema allebei instellingen kunnen hebben.

48. Hou je website bezoekers in gedachten als je pagina of blog teksten schrijft. Wat is toegevoegde waarde voor hun?

49. Laat alleen share buttons zien op je site van social media waar je zelf actief bent danwel waar je doelgroep zich bevindt.

50. Werk je met WordPress en is het wat veel om allemaal te begrijpen? Bekijk dit schema eens: WordPress uitleg in een oogopslag

51. Houdt je WordPress website veilig. Met de plugin ‘Limit Login Attempts‘ krijg je mail als iemand 3x verkeerd aanlogd.

52. Maak in WordPress handmatig je website menu. Nieuwe pagina’s zijn dan niet direct zichtbaar. Toevoegen aan je menu doe je als je klaar bent.

53. Hou invul formulieren op je website eenvoudig en duidelijk, dit voorkomt dat bezoekers afhaken tijdens het invullen.

54. Zie een invul formulier op je website als een dialoog met je bezoeker. Denk na over wie ze invult en waarom.

55. Gebruik op je website altijd een pakkend onderschrift bij je afbeeldingen. Deze worden, net als in een krant, gegarandeerd gelezen.

56. Schrijf je website pagina’s altijd met één doelstelling of onderwerp per pagina. Dit is duidelijker voor je bezoekers.

57. Op zoek naar een WordPress thema? Kijk niet alleen naar vormgeving, maar ook naar vlakverdeling en functionaliteit.

58. Heb je mensen die tekst voor je schrijven op je website? Maak een apart Auteur account aan.

59. Als je op je website een kleine lettergrootte gebruikt dan is lettertype Verdana de beste keus.

60. Als je actie verlangt van je website bezoekers gebruik dan een leesbaar lettertype. Hiermee schat men onbewust in dat het sneller gaat.

 

Ik ben benieuwd naar je ervaring en zou het leuk vinden als je een reactie plaatst.

Over Gerard

Gerard Petersen is oprichter en eigenaar van CAP5. Hij heeft meer dan 35 jaar ICT ervaring en 10+ jaar ervaring in ondernemerslandschap. Gerard wordt gedreven door de optimale combinatie tussen mens en techniek en gaat voor het maken van maatschappelijke impact. Gerard is vanuit CAP5 actief als adviseur voor ICT operatie en management. 

Meer over Gerard

Open chat
1
Hulp nodig?
Scan the code
Hi 👋 ... kan ik je helpen?