ICT Consultancy & Management Advies

De kracht van een klankbord of een set externe ogen is van onschatbare waarde. Iemand die vanaf de buitenkant naar een probleem kijkt, bekijkt het vaak vanuit een ander perspectief. Dit kan je helpen tot nieuwe en andere inzichten te komen.

Met 35 ICT en 10 jaar ondernemen als ervaring heeft oprichter van CAP5, Gerard Petersen, de ultieme balans gevonden tussen bedrijfsvoering en ICT, ofwel mens en techniek.

Persoonlijke aanpak

Aan de slag met een coachende adviseur vraagt van jou om details van je zakelijke vraagstuk te delen. Ook is het belangrijk dat je je als persoon durft open te stellen. Immers, hoe duidelijker het beeld, van mens en techniek, des te beter we aan een passende oplossing kunnen werken. Hierbij is er uiteraard aandacht voor de persoonlijke aspecten.

  • Inzicht in en begrip voor weerstand bij verandering
  • Persoonlijke ontwikkeling als ICT leider
  • Plezier ervaren in het veranderproces

IT aandachtsgebieden

Een greep uit de vakgebieden (kennis) waarbij ondersteuning geboden kan worden:

  • Technologie keuzes en assessment
  • Platform en architectuur ontwerp
  • Technisch IT project- en bedrijfsmanagement
  • Systeem integraties met derden
  • Van idee of ontwikkelde software naar live service

Aanbod Consultancy & Management Advies

CAP5 biedt (technische) management ondersteuning en advies. In de vorm van ondersteuning bij eenmalige projecten, als vaste adviseur bij doorlopende (IT) bedrijfsvoering en als DevOps Consultant.

IT (Project) management ondersteuning

Bij projecten is vaak sprake van een afgebakende opdracht. Hierbij zijn een vast aantal aspecten en werkzaamheden van toepassing.

Lees meer

Bijvoorbeeld:

  • Vertalen van projectwerk in/naar de verschillende disciplines (bijv. development)
  • Platform en architectuur ontwerp
  • Systeem integratie (met derden)
  • Impact assessment en migratie planning

De aanpak van CAP5 omvat:

  • Eerste oriëntatie
  • Doelen inventarisatie
  • Scope vaststellen
  • Gesprekken voeren met betrokkenen
  • Prioriteit en volgorde van werk vaststellen
  • Gecoördineerde uitvoer
  • Feedback en (tussentijdse) evaluatie

Doorlopende ondersteuning bij (IT) bedrijfsvoering

In tegenstelling tot projectmanagement is bij terugkerende aansturing van IT processen en management een andere vorm van support en advies nodig. Dit is veelal meer georiënteerd op de bedrijfsvoering dan techniek.

Lees meer

De volgende aspecten kunnen bij een dergelijke ondersteuning opgepakt worden:

  • Stabilisatie van processen (en daarmee continuïteit)
  • Cost control
  • Managing IT overhead
  • Contract afstemming inkoop / verkoop
  • Vendor assessment

Methodiek CAP5:

  • Eerste oriëntatie
  • Doelen inventarisatie
  • Bandbreedte en prioriteit vast stellen
  • Samen een aanpak uitwerken en voortgang beheren
  • Feedback en terugkerende evaluatie

Devops Consultancy

Bij Devops Consultancy wordt een meer op techniek gestoelde rol vervult.

Lees meer

Hierbij kunnen de volgende aspecten opgepakt worden:

  • Technologie keuzes en assessment
  • Automatiseren van processen (bijvoorbeeld deployment)
  • Platform en architectuur verbetering
  • Systeem integraties met derden
  • Performance troubleshooting

Methodiek CAP5:

  • Eerste oriëntatie
  • Infra en platform assessment
  • Advies bespreken
  • Doelen en aanpak afstemmen
  • Uitvoer van werk coördineren
  • Terugkerend de stappen evalueren

Meer weten?

Maak vrijblijvend kennis.

Veelgestelde vragen over ICT Consultancy & Management Advies

Hoe ziet een dergelijk traject er uit?

Dit wordt hoofdzakelijk gedicteerd door de omvang van het vraagstuk en de tijdslijn waarbinnen het moet plaatsvinden. Je kan denken aan één of meerdere dagdelen per week. Betreft het technisch advies op een project dan kan er ook een wekelijkse call gepland worden voor begeleiding.

Welke rol kan CAP5 voor ons inhoudelijk vervullen?
Afhankelijk van omvang, behoefte en bestaande in-house kennis kan dit uiteenlopen van technisch klankborden bij project planning, via technisch IT advies (Devops) tot volledige Solution architect.
Vervult CAP5 een rol als engineer of als manager?
Wij kunnen beide rollen vervullen. Vanuit de jarenlange ervaring kunnen we zowel support bieden op techniek als op bedrijfsvoering.
Wat verwacht CAP5 bij een dergelijk traject van de opdrachtgever?
Een toegankelijke werk- en denkhouding. Hoe beter we weten wat de dynamiek en wensen zijn, des te beter zal het resultaat zijn. Voorts heeft één contactpersoon (voor rapportage) de voorkeur. Daarmee kunnen we met ‘gezonde’ afstand blijven kijken naar wat er nodig is voor de (bedrijfs)operatie.

“Gerard is certainly the go-to person for anything to do with DevOps and managed services. His heartfelt eagerness to help you improve your business and succeed is bigger than most organizations are equipped to handle.”

Ferdinand, fairsfair.org

Open chat
1
Hulp nodig?
Scan the code
Hi 👋 ... kan ik je helpen?